Аналіз уроку: складові компетентнісно спрямованого компоненту
Вміння здійснювати системний та систематичний аналіз професійної діяльності є визначальним компонентом автономізаційної компетентності вчителя, та дозволяє фіксувати динаміку розвитку педагога, дати оцінку його фаховій майстерності, виявити типові недоліки тощо.
Є різні методики здійснення аналізу та самоаналізу уроку. Особливо цікавою є методика векторного аналізу уроку ( автор - Мариновська Оксана Яківна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та освітніх інновацій Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент Міжнародної академії наук педагогічної освіти), яка здійснюється за чотирма компонентами:
- ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ КОМПОНЕНТ УРОКУ
- ТЕХНОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ УРОКУ
- РОЗВИВАЛЬНИЙ КОМПОНЕНТ УРОКУ
- КОМПЕТЕНТНІСНО СПРЯМОВАНИЙ КОМПОНЕНТ УРОКУ
Згідно з технологічними картками здійснення аналізу уроку компетентнісно спрямований компонент уроку оцінюється за наступними складовими:
Активізація пізнавальної діяльності
(оцінюванню підлягає характер організації пізнавальної діяльності на уроці, вміння педагога організувати співробітництво, групову діяльність; застосування активних та інтерактивних методів роботи).
Самостійна пізнавальна діяльність (оцінюванню підлягає вміння педагога організувати самостійно керовану учнями взаємодію, суб'кт-суб'єктний характер пізнавальної діяльності ).
Формування пізнавальної активності (оцінюванню підлягає вміння педагога мотивувати, стимулювати інтерес до предмета, заохочувати учня до активної участі у пізнавальному процесі).
Технологізованість знань (оцінюванню підлягає вміння педагога забезпечити засвоєння учнями певного алгоритму застосування засвоєних знань (технологізація знань).
Разом із тим О.Мариновська розробила чотирирівневі критерії оцінювання.